دانلود با لینک مستقیم فایل{تحقیق طراحی و پیاده سازی وب سایت پویا هتل بزرگ نارنج}

تحقیق طراحی و پیاده سازی وب سایت پویا هتل بزرگ نارنجطراحی و پیاده سازی وب سایت هتل , تحقیق در مورد طراحی و پیاده سازی وب سایت هتل , دانلود تحقیق طراحی و پیاده سازی وب سایت هتل , دانلود رایگان تحقیق طراحی و پیاده سازی وب سایت هتل , پروژه طراحی و پیاده سازی وب سایت هتل , مقاله طراحی و پیاده سازی وب سایت,,,
تحقیق طراحی و پیاده سازی وب سایت پویا هتل بزرگ نارنج|35017508|zl

مشخصات فایل:

قالب بندی: فایل word و قابل ویرایش
تعداد صفحات: 150


بخشی از متن تحقیق:
چکیده
این تحقیق گزارشی است از طراحی و پیاده سازی وب سایت پویا هتل بزرگ نارنج که عملیات رزرو را نیز در بردارد.
بخش های گنجانده شده در این پروژه عبارتند از:
صفحه
اصلی که موقعیت جغرافیایی هتل و مشخصات آن را معرفی می کند. صفحه درباره
ما، یک سری اطلاعات کلی از بخش های مختلف هتل را به مسافرین محترم و بازدید
کنندگان سایت می دهد.
بخش امکان رزرو اطلاعاتی جهت رزرو تلفنی و حضوری
را به مسافرین می دهد و در قسمت شبکه رزرواسیون مسافرین می توانند با وارد
کردن اطلاعات شخصی، اتاق مورد نظر و سرویس دلخواه خود را انتخاب کنند و
رزرو نمایند.
در قسمت معرفی رستورانهای هتل می توان فضای رستوران را دید
از سرویس آن اطلاعاتی بدست آورد. در بخش امکانات داخلی هتل می توان از این
امکانات اطلاعات خوبی به دست آورد در بخش تماس با ما مسافرین محترم می
توانند هرگونه نظر و پیشنهاد و یا انتقاد خود را به مدیر هتل اعلام نمایند
در بخش جذاب گالری عکس می توان تصاویر زیبایی را از قسمت های مختلف هتل دید
و در نهایت در قسمت امکانات ورزشی و تفریحی می توان از این امکانات
اطلاعات کسب کرد.
در این پروژه بخشی برای مدیریت سایت در نظر گرفته شده
است که مدیر سایت پیش از وارد کردن شماره کاربری و رمز عبور امکان هرگونه
گزارشگیری و تغییر و بروز رسانی و ویرایش و حذف و اضافه کردن هرگونه
اطلاعاتی را در تمام قسمتها خواهد داشت.
این پروژه توسط کدهای PHP نوشته
شده است وب رای پیاده سازی جداول از بانک اطلاعاتی MY SQL و برای طراحی
صفحات از.... استفاده شده است.
تحلیل و طراحی سیستم
هدف از تحلیل سیستم ها
هدف
از متدولوژِهای تحلی و طراحی، ارائه روش مدرن برای تولید و مستند سازی نرم
افزاری مطابق با نیازهای متقاضیان است. مراحل تحلیل و طراحی و پیاده سازی و
نصب نرم افزار را در اصطلاح چرخه حیات تولید نرم افزار می گویند و چرخه
حیات را در حالت کلی می توان در چهار مرحله به صورت زیر خلاصه نمود:
چارت 1
روند عملیات نرم افزار
بازدید کنندگان با اتصال به سایت می توانند از امکانات زیر استفاده کنند:
-
گرفتن اطلاعات مربوط به هتل از سایت همانگونه که قبلاً اشاره شد این
اطلاعات شامل اطلاعاتی کلی در مورد هتل و امکانات داخلی و امکانات پذیرایی و
رستورانها و همچنین امکانات ورزشی تفریحی نیز امکانات رزرو در اختیار
بازدید کنندگان سایت قرار می دهد.
- امکان رزرواسیون اتاق های هتل که
کاربر با پر کردن و فرستادن فرم رزرواسیون برای مدیریت سایت می تواند بدون
مراجعه حضوری از این امکان بهره مند شود. و مدیر سیستم امکان گزارش گیری،
بروز رسانی و حذف از لینکهای مرتبط را دارد.
تحلیل هزینه و منافع
منافعی که سیستم جدید در بر خواهد داشت:
- کاهش هزینه های مستقیم و غیر مستقیم سیستم
- آسانتر شدن بروز رسانی اطلاعات سیستم
- پایین آمدن امکان بروز خطا در سیستم
هزینه هایی که سیستم جدید در برخواهد داشت:
- هزینه خطوط ارتباطی
- هزینه نگهداری فایل ها و پایگاه داده ها
امکان سنجی
هدف
از امکان سنجی، ارزیابی اولیه جهت مقبول یا رد شدن پیشنهاد و انجام پروژه
نرم افزاری است. بنابرای این تحلیل گر باید قادر به شناخت نیازها و ارائه
راه حل های ممکن برای انجام پروژه بوده و زمینه های سخت افزار یا نرم افزار
بری اجرای پروژه را مشخص نماید.
در بحث امکان سنجی، امکان پذیری یا احتمال هر نوع بهبود یا تصحیح در سیستم بررسی می شود.
امکان سنجی از سه جنبه برای سیستم مورد بررسی قرار می گیرد:
امکان سنجی اقتصادی
- هزینه اولیه پروژه از لحاظ سخت افزاری
- هزینه اولیه پروژه از لحاظ نرم افزاری
این پروژه هزینه چندانی از لحاظ نرم افزاری ندارد.
- هزینه پروزه از لحاظ نگهداری
این پروژه هزینه چندانی برای نگهداری ندارد و توسط مهندسین نمر افزار و امکانات کمی قابل نگهداری و بروز رسانی است.
- سودهای مستقیم
بهبود خدمات اطلاع رسانی و تسریع و انجام امور
- سودهای غیر مستقیم
بالا رفتن وجهه کاری هتل بزرگ نارنج
امکان سنجی عملیاتی
ارزیابی کیفیت یک سیستم مستلزم شناسایی صفات عمومی است که بایستی در یک محصول نرم افزاری وجود داشته باشد.
این صفات به شرح زیر است:
1-
سیستم نرم افزاری باید قابل اعتماد باشد یعنی باید بنحو مطلوبی انتظارات
کاربر را تحقق بخشد و در انجام وظایف محوله با شکست مواجه نشود.
2-
سیستم نمر افزاری باید ارتباط ساده و به دور از پیچیدگی و در عین حال
ارتباط کاملی را با کربران خود داشته باشد زیرا واسطه کاربری، از بخشهای
سیستمهای خدمت رسان بوده و رعایت اصول طراحی در آن تاثیر چشمگیری در نتیجه
کلی سیستم خواهد داشت.
برای جلوگیری از انجام عملیات مربوط به امور
کاربران به صورت دستی با ارائه اطلاعات این هتل در غالب وب سایت می توان
این امکان را به کاربران داخلی و خارجی داد که بهش کل بهینه تری امور
رزرواسیون خود را انجام دهند. در حالیکه اگر این سیستم بصورت دستی پیاده
سازی می شد علاوه بر بالا رفتن هزینه به افراد برای ثبت نام متقاضیان
نیازمند هستیم که در کنار ثبت مشخصات متقاضی باید مشخصات اتقا را نیز وارد
نمایند همچنین کارمندی لازم است که در صورت نیاز متقاضی اطلاعات سایر اتاق
های هتل را نیز ارائه کند.
تحلیل و ترسیم دیاگرام جریان داده
توضیح منابع خارجی
مدیریت وب سایت:
با
امکاناتی که در سیستم به آن اختصاص داده شده می تواند در هر لحظه بر وضعیت
سیستم وب سایت هتل نظارت داشته باشد. وظیفه مدیر تعیین و ارائه امکانات
هتل و رزرو هتل و با توجه به شرایط متقاضی می باشد. همچنین مدیر به دلیل
دستری به اطلاعات کل سیستم می تواند در صورت بروز مشکل برای هر کدام از
کاربران آن را بر طرف نماید. به علاوه مدیر سایت می تواند نظرات و تقاضاهای
کاربران را از طریق Email دریافت کند.
متقاضی:
متقاضیان می توانند
در این وب سایت اتقا مورد نظر خود را انتخاب کند و پس از تکمیل فرم مخصوص
آن را برای مدیر سایت بفرستد. و همچنین می تواند پس از مشاهده امکانات هتل
نظرات و تقاضای خود را از قسمت تماس با ما برای مدیر سایت ارسال کند.
چارت 2
چارت 3
DFD:
DFD سطح صفر:
در
این سیستم 2 موجودیت بازدیدکنندگان و مدیریت سایت قرار دارد. بازدید
کنندگان می توانند در قسمت های درباره ما و صفحه اصلی و امکانات رزرو حضوری
و امکانات داخلی هتل و اطلاعاتی درباره رستورانهای هتل و کافی شاپ و
امکانات ورزشی و تفریحی مراجعه کنند و در صورت تمایل از امکانات رزرواسیون
استفاده نمایند.
و در صفحه تماس با ما، کاربر یم تواند پیشنهادات و
تقاضاها وی ا انتقادات خود را به مدیر سایت بفرستد و پس از انجام بررسی های
لازم توسط مدیریت سایت جواب صحیح برای او فرستاده خواهد شد مدیریت سایت پس
از درخواست ورود login و بررسی صحت که کاربری و رمز عبور می تواند کلیه
اطلاعات مربوط به صفحات مختلف سایت را حذف، اضافه و یا تغییر دهد همچنین
پرسشهای بازدید کنندگان را می تواند نگهداری نماید تا در اولین فرصت و با
تحقیقات لازم به پرسشها پاسخ مناسب بدهد و نیز می تواند با بررسی بخش
رزرواسیون از وضعیت اتاقهای خالی و نیز اتاق های رزرو شده هتل آگاهی پیدا
کند.
چارت 4
DFD سطح یک:
در این سیستم دو موجودیت بازدید کنندگان
سایت، مدیریت سایت وجود دارد. بازدید کنندگان می توانند به قسمت های درباره
ما و صفحه اصلی و امکانات رزر حضوری و امکانات داخلی هتل و اطلاعاتی راجع
به رستورانهای هتل و کافی شاپ و امکانات تفریحی و ورزشی مراجعه کنند و در
صورت تمایل از امکانات رزرواسیون استفاده نمایند.
فرم های رزرواسین به
منظور بررسی صحت اطلاعات وارد شده اعتبار سنجی می شوند و در صورت وجود
اشتباه به کاربر اعلام می شود که آن را تصحیح کند.
در صفحه درباره ما بازدید کنندگان سایت اطلاعات لازم را در مورد خدمات کلی هتل کسب می کنند.
و در صفحه درباره ما بازدید کنندگان سایت اطلاعات لازم را در مورد خدمات کلی هتل کسب می کنند.
و
در صفحه تماس با ما، کاربر می تواند پیشنهادات و تقاضاهای خود را به آدرس
ایمیل سایت بفرستد، پس از انجام بررسی های لازم توسط مدیریت سایت، جواب
صحیح برای او فرستاده خواهد شد.
مدیریت سایت پس از درخواست ورود بررسی
صحت کلمه کاربری و رمز عبور می تواند کلیه اطلاعات مربوط به صفحات مختلف
سایت را حذف، اضافه و یا تغییر دهد همچنین پرسشهای بازدید کنندگان را می
تواند نگهداری نماید تا در اولین فرصت و با تحقیقات لازم به پرسشها پاسخ
مناسب بدهد و نیز می تواند با بررسی بخش رزرواسیون از وضعیت اتاقهای خالی و
نیز اتاقهای رزرو شده هتل آگاهی پیدا کند.
چارت 5
تاریخچه وب و HTML:
ظهور
وب را می توان منشا یکی از مهمترین تحولات عصر حاضر درعرصه ارتباطات دانست
سابقه اندیشه ایجاد صفحه هایی که به صورت ابر متنی ایجاد و خوانده شود
منتسب به وانوار بوش Vannevar Bosh است که در سال 1945 طی مقاله ای در
ماهنامه آتلانتیک تحت عنوان As we may think نگارش در آورد.
پس از 45 سال تیم برترز (Tim Berners Lee) و روبرت گالیات
(Rovert Galliau) در آزمایشگاه اروپایی فیزیک ذره ای
(CERN) در ژنو سوئیس، پروژه HIMI را تهیه و اندیشه خود را در نوشتاری تحت عنوان
Word wide web: proposal for a Hypertext Project
به
نگارش در آورده و بر اجرای آن تاکیده کردند در سال 1992 فعالیتهای آنان به
ثمر نشست و پدیده جهانی وب متولد شد. بلافاصله مرورگرهای (Browser) مناسب
وس ازگار نیز تهیه شد که با اقبال جهانی مواجه شد.
اینکه چرا وب از آزمایشگاه اروپایی فیزیک ذره ای
(CTRN)
آغاز شد چنین پاسخ داده شده است به دلیل ماهیت سوالهایی که در علم فیزیک
مطرح می شود و ضرورت همفکری جهانی در زمینه موضوعات این حوزه وجود محمل
ارتباطی برای مرتبط ساختن متخصصین، غیر قابل اجتناب بود سیستم ارتباطی مورد
نیاز می بایست بدون توجه به اختلاف موجود بین سیستمهای رایانه ای، از نظر
نرم افزار سیستم عامل و سخت افزار، کارایی داشته باشد.
این نیاز با تلاش
پژوهشگران این موسسه برآورده شد از آن زمان تحولات شگرفی در عرصه نمایش
سریع اطلاعات جستجو و امکانات جنبی برای وب روی داده است اما به نظر نمی
رسد (CTRN) از موقعیت پیشتاز بودن خود تنزل کرده باشد در زمینه تهیه
مرورگرهای وب نیز پیشرفتهایی صورت گرفت.
دو مرور گر مهم وب یعنی
Microsoft Explover , Netscape Navigator پا به عرصه نهادند. نگارشهای
متعدد از آنها ارائه شده است، اگرچه هنوز در زمینه نمایش یک سند HITML پویا
و همراه جلوه های ویژه، مشکلاتی وجود دارد رقابت نزدیک بین دو شرکت
Microsoft , Netscape همچنان در جریان است.
وب چیست؟
وب WEB یک سیستم
مبتنی بر سرویس دهنده سرویسگیر Client/Server بر روی اینترنت است که با
استفاده از ابزار فرامین Hypertext و پیوند Link دادن اجزای اطلاعات به
یکدیگر دسترسی به منابع اطلاعاتی را تسهیل می کند سرویس گیر از روی رایانه
خود درخواست صفحه ای را می کند. این درخواست از طریق اینترنت به رایانه ای
که صفحه مورد نظر روی آن ذخیره شده است Server منتقل شده و صفحه از مسیر
اینترنت در نمایشگر رایانه متقاضای نشان داده می شود.
وب چگونه کار می کند؟
با
تهیه صفحات مرتبط به هم با استفاده از زمان نشانگذار ابر متن کار طراحی وب
در یک مرحله به پایان رسیده است. اما برای انتشار و دریافت اطلاعات در
اینترنت و متصل شدن به اجزای اطلاعاتی گوناگون نرم افزاری مرد نیاز است که
بتواند بر اساس پروتکلهای پذیرفته شده، اطلاعات ابر متن ها را خوانده و به
اصطلاح به آنها حیات ببخشد این نرم افزارها (مرورگر وب) Explorer نام گرفته
اند.
مرورگرهای وب چند پروتکلی (چند ضابطه ای) هستند. این بدان معنا
است که مرورگرها می توانند به انواع مختلفی از سرویسگرها (Server) که بر
اساس پروتکلهای مختلفی ارتباط برقرار می کنند دسترسی داشته باشند. مهمترین
پروتکلهایی که مرورگرها می توانند با استفاده از آنها به سرویسگرها متصل
شوند عبارتند از:
پروتکل انتقال ابر متن: HTTP: Hypertext Transfer Protocd
پروتکل انتقال فایل: FTP: File Transfor protocol
گوفر: Gofer
پروتکل انتقال اخبار شبکه: News یا NNTP: Network News Transfer Protocol
تل نتی: Telnet
پست الکترونیکی: Mailto
HTML زبان خلق صفحات وب:
HTML
معروفترین و شایع ترین زبان علامتگذاری است به کمک HTML می توان به سرعت و
به سادگی صفحات وب دلخواه را خلق کرده و به مخاطبان عرضه نماید. توسعه
دهندگان اینترنت، اجزای دیگری را به نسخه های اصلی HTML اضافه کرده اند.
مرورگر Netscape, Internet Explorer از این اجزا هستند.
قابلیت های مقدماتی HTML
افزودن متن های مختلف وب
شکل دادن به صفحات وب
افزودن لیست به صفحات وب
کنترل حالت متن ها
قابلیت های پیشرفته تر HTML
افزایش رابطه متقابل با کاربران با استفاده از پرسشنامه
افزودن مطالب چند رسانه ای یا مولتی مدیا به صفحات وب
قراردادن تصاویر ویدئویی در صفحات وب
صدا گذاری روی صفحات وب
استفاده از نقشه های تصویری
افزودن متن های متحرک به صفحات وب
تنظیم صفحات وب و قراردادن زمینه به صفحات وب
کنترل حالت حروف
استفاده از جداول برای سازماندهی اطلاعات
استفاده از زیر صفحات
وظیفه تنظیم صفحات به عهده مرورگر است و طراح صفحه، تنها باید مرورگر بگوید که چگونه صفحه را تنظیم کند.
به
همین دلیل است که HTML را یک زبان علامت گذاری می گویند. به بیان دیگر
طراح صفحه وب به کمک HTML ابر متن ها را علامتگذاری می کند. مثلا با
قراردادن علامت <Center> به مرورگر می فهماند که قسمتی از متن مورد
نظر باید در وسط صفحه نمایش داده شود. محل بقیه کار با مرورگر است تا متن
مورد نظر را در وسط صفحه جای دهد ...


مطالب دیگر:
📂تحقیق بهائيت📂تحقیق بررسی جامع تصوف از دید عرفانی📂جزوه پاسخ کامل فعالیت های علوم تجربی پایه هفتم دوره اول متوسطه📂پاورپوینت فصل اول کتاب بازاریابی بین المللی تألیف میرزا حسن حسینی📂پاورپوینت فصل دوم کتاب بازاریابی بین المللی تألیف میرزا حسن حسینی📂پاورپوینت فصل سوم کتاب بازاریابی بین المللی تألیف میرزا حسن حسینی📂پاورپوینت فصل چهارم کتاب بازاریابی بین المللی تألیف میرزا حسن حسینی📂پاورپوینت فصل پنجم کتاب بازاریابی بین المللی تألیف میرزا حسن حسینی📂پاورپوینت فصل ششم کتاب بازاریابی بین المللی تألیف میرزا حسن حسینی📂پاورپوینت فصل هفتم کتاب بازاریابی بین المللی تألیف میرزا حسن حسینی📂پاورپوینت فصل هشتم کتاب بازاریابی بین المللی تألیف میرزا حسن حسینی📂نمونه سوالات راهنمایی و رانندگی فنی با جواب (آزمون فنی97)،📂مجموعه سوالات جامع آیین نامه رانندگی 97 جواب (سه بسته طلایی)📂پاورپوینت فصل نهم کتاب بازاریابی بین المللی تألیف میرزا حسن حسینی📂پاورپوینت خلاصه کتاب بازاریابی بین المللی تألیف میرزا حسن حسینی📂پاورپوینت سازه های چادری، عنکبوتی و پوسته ای📂پاورپوینت روش نگارش مقاله های علمی و استخراج مقاله پژوهشي از پايان‌ نامه📂پاورپوینت اصول و الفبای مقاله نویسی📂پاورپوینت كارگاه آموزشي مدیریت تغییر و نوآوری و مديريت خلاق📂پاورپوینت مدیریت ریسک و شناسایی ریسک ها📂پاورپوینت فصل اول کتاب بازاريابي و مديريت بازار تألیف حسن الوداری (مفاهيم مديريت بازار)📂پاورپوینت فصل دوم کتاب بازاريابي و مديريت بازار تألیف الوداری (انواع بازار و محيط بازاريابی)📂پاورپوینت فصل سوم کتاب بازاريابي و مديريت بازار تألیف حسن الوداری (تقسيم بازار و تعيين بازار)📂پاورپوینت فصل چهارم کتاب بازاريابي و مديريت بازار تألیف حسن الوداری (نيازها و رفتار خريداران)📂پاورپوینت فصل پنجم کتاب بازاريابي و مديريت بازار الوداری (اندازه گيري کمي بازار و پيش بينی فروش)